Як правильно орендувати квартиру без посередників та агентства, щоб при цьому не обдурили?

Купити квартиру по кишені далеко не кожному. Що ж робити, якщо жити десь потрібно, а придбання житла – непідйомна ноша. Наймання житлоплощі – варіант, в якому знаходять вихід багато людей.

Пошуки варіантів

Знімати житлоплощу можна двома способами:

  • самостійно;
  • через посередників.

Наймання другим способом має на увазі участь у справі будь-яких осіб, що сприяють укладенню угоди. Ними можуть бути:

  • Ріелтори. Представники агентства нерухомості, які займаються підбором варіантів житла для продажу/купівлі, здачі або знімання, що за свої послуги беруть певну винагороду.
  • Знайомі або інші треті особи. Не тільки організації, але фізичні особи стають посередниками при зніманні житла, якщо через них відбувається знайомство з господарем та укладення угоди за певну плату.
  • Представники власника. Поширений вид здачі нерухомості, коли власник наприклад проживає в іншому місті.

Таким чином, варіантів може бути кілька. Проте, за бажанням можна укласти угоду найму самостійно. Отже, якщо вирішено знімати житлове приміщення самостійно, слід знати важливі моменти, ризики та труднощі.

Як знайти оптимальний варіант?

Щоб зняти житлове приміщення самостійно, не переплачуючи за послуги ріелторів або інших посередників, можна використовувати кілька джерел:

  • Інформація від родичів, друзів. Можливо, хтось із них сам бажає здати нерухомість або має дані про такі варіанти.
  • Сайти оголошень. Сучасний та ефективний спосіб обміну інформацією та пошуку житла.
  • Газети та інші друковані видання. Оголошення в них ще не втратили актуальності.
  • Самостійна подача оголошень про бажання зняти житло. Можливо, орендодавець зателефонує сам.

Сьогодні вигідно оренда нерухомості пройде на сайті DOM.RIA. Українці довіряють актуальній інформації, представленій в оголошеннях через те що тут запущена програма перевірених квартир. Кожен об’єкт особисто досліджував інспектор що відображено в знімках зроблених панорамною камерою. DOM.RIA не просто так став №1 серед сайтів-конкурентів адже тут тільки свіжа інформація.

Головні ризики

Звичайно, певні ризики при самостійному пошуку житла є:

  • Неправильне складання паперів. Договір потрібно складати з внесенням до тексту всіх ключових моментів, інакше, спокійне проживання потрапляє під загрозу.
  • Шахраї. Великий ризик «нарватися» на шахраїв, які здають декільком клієнтам одні й ті ж чужі квартири, а потім зникають.
  • Підвищення плати за проживання. Знову ж таки при неправильному складанні договору, можливо, невідповідне підвищення вартості найму через пару місяців проживання.
  • Передоплата. Важливо складати розписку про передачу грошей. Якщо наймодавець просить передоплату за багато місяців вперед – це привід задуматися про чесність його намірів.
  • Невиправдано часті візити власника. Рідка цей момент прописують в угоді, вважаючи несуттєвим. Звідси виникає нерозуміння сторін з питання частоти візитів наймодавця.

Крім того, багато що може розповісти поведінка власника. Однак абсолютну відсутність ризику не гарантують навіть солідні агентства.

Що необхідно перевіряти?

При безпосередньому спілкуванні з наймодавцем слід перевірити:

  • Документи власника, що посвідчують особу.
  • Документи на житлоплощу. Це необхідно, щоб потім не з’ясувалося, що особа, яка здала житлоплощу, не має на неї ніяких прав.
  • Наявність інших власників. Якщо житлоплоща знаходиться у власності кількох осіб, щоб її здати, потрібна їх згода. Заздалегідь варто переконатися, що власник один. Це убезпечить від подальших проблем та передчасного виселення.
  • Стан приміщення. Важливо все: стан сантехніки, інтер’єр, деталі. Якщо щось не влаштовує, потрібно вирішити цю проблему «на березі» або шукати інший варіант.
  • Сусіди. Краще поцікавитися заздалегідь про те, які сусіди проживають поруч. Якщо вони занадто галасливі або неблагополучні, варто задуматися про доцільність знімання.
  • Розташування нерухомості. Поцікавтеся у власника про найближчі станції метро, зупинки, магазини.

Оформлення угоди

Щоб правильно та з мінімальними ризиками зафіксувати факт укладення угоди найму житлоплощі з усіма важливими умовами, необхідно скласти ряд документів:

  • Договір найму. Укладається в письмовій формі, реєструється у разі строку найму більше ніж 1 рік. У ньому містяться всі права та обов’язки сторін, істотні моменти угоди, порядок оплати.
  • Акт передачі квартири. Додається до договору та свідчить про те, що приміщення було передано у тимчасове користування.
  • Опис предметів всередині приміщення. Підписується обома сторонами та захищає їх від непорозумінь у разі псування або втрати майна.
  • Розписка про отримання грошей за найм.

Для того щоб скласти та правильно укласти документи посередники можуть не знадобитися. Таким чином, зняти житлоплощу самостійно цілком реально. Головне, укладати договір правильно та грамотна, ознайомитися з обстановкою, поспілкуватися з господарем нерухомості, звертаючи увагу на його поведінку. Ризики не можна звести нанівець, але їх можна мінімізувати.