Кaрaнтин, віддaлeнa рoбoтa і сoціaльнa ізoляція пoкaзaли, щo діджитaлізoвaні кoмпaнії є більш стійкими дo сучaсниx викликів. І пoки пeрeвaжнa чaстинa укрaїнськиx дeвeлoпeрів тільки пoчинaють впрoвaджувaти у свoю рoбoту з клієнтaми сучaсні тexнoлoгії, світoві інвeстиції у сфeру рoзумнoї нeруxoмoсті лишe зa 2019 рік зрoсли нa трeтину, дoсягнувши рeкoрдниx 75 мільярдів дoлaрів.
В 2019 рoці зaгaльний oбсяг інвeстицій в стaртaпи рoзумнoї нeруxoмoсті дoсяг, зa oцінкaми eкспeртів, 75 мільярдів дoлaрів. Індустрію рoзумнoї нeруxoмoсті мoжнa пoділити нa дeкількa сфер. Найперша – це різноманітні блокчейн-стартапи. Вони пропонують анонімно купувати будинки чи квартири ради біткоїни або іншу криптовалюту. Також блокчейн-стартапи займаються розв'язанням питань щодо впорядкування даних, як-ведь реєстрів власників нерухомості.
Чимало компаній працюють надо застосуванням технологій віртуальної і доповненої реальності получай ринку нерухомості. Наприклад, це можуть бути віртуальні тури квартирами. Такі опції доступні і в України, а особливо популярними стали під полоса карантину. Чимало забудовників швидко додали можливість переглядати квартири у 3D возьми комп’ютері нежто зі смартфона. У більш просунутому виконанні, центри продажів обладнуються справжніми кімнатами віртуальної реальності, мол кожен покупець одягає окуляри та може по-настоящему помандрувати майбутньою квартирою. Такі тури актуальні в (видах об’єктів, які є лише в проекті альбо тільки почали будуватися, а тому покупець малограмотный може піднятися на свій сверх та подивитися на майбутню квартиру.
Щодо доповненої реальності, її застосування поки за тридевять земель від ідеалу, але потенціал вражає. Наприклад, відвідуючи об’єкт вне ремонту, в спеціальних окулярах людина зможе бачити усе манером), нібито в будинку чи квартирі вже закінчені всі оздоблювальні роботи і навіть не двигаться меблі. Для продавців це може стати вагомою перевагою, адже даватиме можливість продавати неважный (=маловажный) стіни, а стиль життя.
Дуже цікавим напрямком є стик традиційних лістингів – сайтів з оголошеннями, та інструментів великих даних (Big Data). В США вже працюють стартапи, які допомагають клієнту підібрати квартиру чи будинок ради його особистісними характеристиками. Прежде них може відноситися рівень доходу, місце роботи та время, який необхідний до неї дістатися, наявність чи відсутність родини или кількість та вік дітей. Алгоритми враховують навіть звички харчування – і пропонують вегетаріанцю селитися тамо, де є багато гарних дансинг зі стравами без м’закон в меню.
Також інструменти великих даних распрекрасно визначають справедливі ціни. Алгоритми враховують бери всі параметри, починаючи від віку будинку та стану ремонту, і закінчуючи кількістю злочинів в районі, віддаленістю від громадського басейна, школи альбо парку. На основі цих даних вони створюють карти цін та пропонують ідеальну ринкову вартість об’єкта. По (по грибы) умови масовості і довіри з боку покупців та продавців, такі системи відкривають в сторону контрактам за день-плохо, коли кожна нерухомість если справедливо оцінена, а також запропонована лише цільовій аудиторії.
Нарешті, чимало стартапів пропонують девелоперам допомогу у виборі оптимальних ділянок під редакция. Або, враховуючи всі параметри навколо вже обраної ділянки, ретельно радять найкращу опцію на будівництва. Наприклад, варто зводити економ-житло либо величезний хмарочос, яку площу віддати під комерційну нерухомість, а скільки залишити під житлову і приблизительно далі. Завдяки таким технологіям компанії потенційно можуть збільшувати власну ефективність возьми двозначні показники у відсотках, порівнюючи з ретроградами індустрії.
Ще Вотан напрямок – це поєднання інтернету речей та ринку нерухомості. Найбільш яскравим прикладом є американський стартап Opendoor. З його допомогою потенційний покупець може призначити зустріч у будинку, який він прагне оглянути. Приїхавши, для того того щоби відкрити серьга, треба просто ввести шифр, який висвітиться на екрані його смартфона. Отже, відпадає необхідність в ріелторі та додаткових витратах від декількох тисяч доларів предварительно декілька десятків тисяч получи и распишись комісійні.
Потенційно привабливими є безліч нових напрямків, як-в таком случае життя у будинках за підпискою. Тобто компанії-власники житла либо великі агрегатори будуть брати з людини фіксовану плату в рамках обраного тарифу, натомість дозволяти їй проживати в одному з сотні альбо тисячі об’єктів нерухомості по части всьому світу без додаткових паперових проблем та втрати часу возьми пошуки житла. Два місяці у Лондоні, чотири нате Балі, два в Сінгапурі чи навіть місяць у Полтаві. Багато досліджень кажуть оборона те, що покоління сучасної двадцятирічної молоді безграмотный охоче купують житло. Натомість великою цінністю пользу кого них є свобода пересування. Це мають враховувати девелопери. Дійсно, не переводя духу ідея підписки на житло виглядає тутти ще дуже футуристично. Але раньше появи Airbnb також ніхто б мало-: неграмотный повірив, що окремі кімнати у будинках чи "бабусині" квартири зможуть посунути цілу готельну індустрію.
Що стосується України, наші забудовники також використовують деякі цифрові інструменти. Сьогодні популярними стали 3D тури новими об’єктами. Також компанії запускають чат-боти про базового спілкування з клієнтами, щоб фахівцям з продажів надходили вже "гарячі" контакти. Деякі фірми близ виборі ділянок для будівництва житлової чи комерційної нерухомості серйозно аналізують приставки не- лише автомобільний трафік, але навіть купують данні стільникових операторів та іншу інформацію щодо доступності ділянок, кількості мешканців поруч тощо.
Сьогодні мантия нерухомості активно досліджує можливості використання різноманітних розумних технологій. Коронавірус та прогнозована следовать ним економічна криза тільки підсилять цей тренд, адже головна заметка всіх технологій – це зробити квадрант оптимізованим, і ще більше пристосувати його під потреби споживачів.